ORCID iD iconhttps://orcid.org/0000-0001-5448-1100
menusearch
abdolhamiddelshad.ir

رونمائی از طرح مطالعاتی پژوهشی زون گردشگری روستائی

۱۴۰۳/۷/۲۱ شنبه
(1)
(0)
رونمائی از طرح مطالعاتی پژوهشی زون گردشگری روستائی
رونمائی از طرح مطالعاتی پژوهشی زون گردشگری روستائی

رونمائی از طرح مطالعاتی پژوهشی زون گردشگری روستائی (مطالعه موردی استان هرمزگان، شهرستان پارسیان دهستان مهرگان) و روستای بهده به عنوان روستای پشتیبان منطقه نمونه گردشگری روستائی.
رونمایی از طرح پژوهشی زون گردشگری روستائی مهرگان (بهده؛ روستای پشتیبان) تالیف دکتر عبدالحمید دلشاد؛ بمناسبت هفته جهانی گردشگری با حضور دکتر احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی؛ پروفسور کامرانی معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان؛ دکتر محسنی مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان و جمعی از مسئولین و فعالان حوزه گردشگری در روز شنبه ۷ مهرماه ۱۴۰۳ در هتل آتیلار بندرعباس.

 


دکتر عبدالحمید دلشاد هیات علمی دانشگاه در خصوص *طرح مطالعاتی منطقه نمونه گردشگری روستائی* گفت:
*مساله:* ماهیت گردشگری روستائی ایجاد اشتغال و درامد، متنوع سازی اقتصاد پایدار روستائی، مشارکت اجتماعی و استفاده از منابع محلی و روستائی است. لذا روستاهایی که به تنهایی استعداد گردشگری در قالب طرح و برنامه های جاری کشور شامل روستاهای هدف گردشگری و یا …. را ندارند ولی در یک حوزه یا مجموعه و یا منظومه روستائی در جغرافیای دهستان، بخش و یا شهرستان می‌توانند استعداد و ظرفیت گردشگری روستائی را برجسته نمایند، مساله اصلی این مطالعه است.
*راه حل های اجرائی این مطالعه برای حل مساله:* طرح مطالعاتی مدل منطقه نمونه گردشگری روستائی این مهم را که بصورت مطالعه موردی در استان هرمزگان، شهرستان پارسیان و دهستان مهرگان مدل گردیده است می‌تواند مساله روستاهای ایران که در هر جای کشور طبیعتا دارای تاریخ، سنت، فرهنگ و … و قابل ارائه برای جذب توریست در سطوح محلی، استانی، ملی و بین المللی دارند را پیاده سازی کرد.


*کاربست اجرائی:* این مطالعه علاوه بر ارائه نظریه منطقه نمونه گردشگری روستائی، زمینه پیاده سازی و کاربست اجرائی آن با تشکیل سازمان مردم نهاد توسعه روستائی در هر حوزه گردشگری با مرکزیت یک روستای پشتیبان، ارائه و در دهستان مهرگان، روستای بهده را به عنوان روستای پشتیبان، با کمک محلی ها و فعالان اجتماعی، ساختار اجرائی آن را پیاده سازی و مدل نموده است.
*نوآوری مدل:* زون گردشگری روستائی ضمن توسعه طرح روستاهای هدف گردشگری، طرح تکام وزارت کشور (توانمند سازی کارآفرینی مردم پایه) و برنامه های متنوع توسعه پایدار روستائی، که هر کدام به تنهایی ضمن نقاط قوت، در پیاده سازی، دارای ضعف های اجرائی بوده، فرصت های جدیدی از جمله همراه سازی جامعه محلی در برجسته سازی تاریخ شفاهی روستا برای مقاصد توسعه فرهنگی و اقتصادی در هر حوزه روستائی را فراهم می‌آورد.


خبر در خبرگزاری فارس:

 

https://B2n.ir/f41481

https://farsnews.ir/Kamandari/1727553818407059588

خبر در لنگه نیوز:

https://www.instagram.com/reel/DAgNp4_NROR/?igsh=bzl5aDVjNGN5aWNu

خبر در بهده پلاس:

https://www.instagram.com/p/DAgOa6HCHQg/?igsh=Y2JmdmltMnk5MTky

 

https://www.instagram.com/reel/DAYIsAAIc97/?igsh=MTI2cGhrNzhsaGhydg==

 

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر