ORCID iD iconhttps://orcid.org/0000-0001-5448-1100
menusearch
abdolhamiddelshad.ir

هندسه فضائی شهر بندرلنگه

جمعه پنجم شهریور ۰۰
(0)
(0)
هندسه فضائی شهر بندرلنگه

دیدگاه، راهبرد و برنامه مدیریت شهری بندرلنگه!

📚 دکتر عبدالحمید دلشاد

 

شورای های اسلامی شهر و روستا، در حالی فعالیت خود را آغاز کرده اند که حکمرانی جدیدی در نظام سیاسی در حال شکل گیری است که با توجه به انسجام دولت و مجلس و ...، بنظر فصل نوینی از حل مسائل پیش روی داخلی و خارجی کشور رقم زده خواهد شد.
از طرفی در جامعه محلی، مدیریت شهری که از طریق نهاد قدرتمند اجتماعی شورای اسلامی شهر که در قانون اساسی کشور بدان توجه شده و جمهوریت نظام سیاسی را برجسته می‌سازد، در رویکرد برآمده از انتخابات محلی مورد توجه همگان اعم از نخبگان، معتمدین، شهروندان و نیز رسانه ها است.

 

 

در شهرها و روستاها به فراخور شرایط محیطی؛ شوراهای اسلامی شهر، نیز در جهت میزبانی جمهوریت نظام اجتماعی در مقیاس محلی، فراخوانی جهت انتخاب مدیریت شهری (شهردار)، در نگاه نه چندان علمی ولی امیدوار به انتخاب بهتر، در شروع فعالیت 4 ساله خود، در آزمون قرار داده اند!

 

 

البته این رقابت نه چندان جدی می‌تواند پس از 5 دوره فعالیت شوراهای اسلامی در حد بضاعت اعضای شورای شهر و روستا، مفید واقع گردد. اگرچه که فشارهای سیاسی، سایه بر انتخاب ها و اعضای شورای شهر و روستا که اغلب فاقد شاخص های انتخاب مدیریت شهری و نیز توانائی لازم برای سنجش و ارزشیابی مدیریت شهری در تجربه کاری ندارند، لاجرم ظرفیت و کارکرد این نهاد قدرتمند اجتماعی را در میدان عمل به ترازوی اعتبار اعضای شورای شهرمی سپارند.

 

 

 

 

 

در شهر بندرلنگه؛ نیز تا کنون با همین رویه افسار گسیخته، کاندیدا با کارنامه های متفاوت از رشته های دینی و عربی، علوم پایه، مدیریت و مهندسی با رزومه شغلی در نهادهای علمی، اجتماعی، غیر دولتی و تا کارآفرینی و از طرفی شهروندان شهر با مولفه های پنهان اجتماعی، نظارگره نگرش، دانش و خرد جمعی شورای اسلامی شهر بندرلنگه، در انتخاب گزینه مطلوب مدیریت شهری سپرده اند.

 

 

 

 

 

این گزارش با ارائه دیدگاه، راهبرد، برنامه مدیریت شهری بندرلنگه به منظور گذر با انتخاب های بهتر مد نظر است که حاصل مطالعه 4 ماهه و بیش از 800 ساعت کار، مبنای علمی و کارکردی برای مدیریت شهری بندرلنگه را در بر دارد. لذا می‌تواند شروع یک فعالیت برای شهروندان براساس یک مقیاس علمی و مطالبات پیش رو از شهردار منتخب باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اینجانب معتقدم که مدیریت شهری برای حل مسائل پیچیده جامعه غیر برخوردار شهری نظیر بندرلنگه و ...، با رویکرد "شهرداری قوی، ایران قوی" مبنای علمی دارد.

 

 

 

 

 

 

امیدوارم اعضای شورای شهر، برنامه همه کاندیدا مدیریت شهری بندرلنگه (بویژه شهردار منتخب)، برای اطلاع عموم در اختیار رسانه ها قرار دهند تا ملاک ها و شاخص های انتخاب، توسط مردم نیز مورد سنجش و ارزشیابی قرار گیرد.

 

 

 

 

 

چکیده ارائه شفاهی با پاورپوینت به اعضای شورای اسلامی -1400/05/19--فایل pdf

 

 

 

دیدگاه، راهبرد و برنامه مدیریت شهری بندرلنگه (جلد اول)-فایل pdf

 

 

 

فعالیت سه ماهه اول مدیریت شهری (آماده سازی مدیریت شهری برای اجرای راهبرد)-جلد دوم--فایل pdf

 

 

 هندسه فضائی شهر بندرلنگه: شبیه یک بالگرد با موقعیت جانمائی نقشه بندرلنگه شامل موارد ذیل است:  ُدم  بالگرد: دانشگاه جامع علمی-کاربردینوک کابین خلبان: به سمت فرودگاه تیرهای فرود بالگرد: شبیه اسکله و لنگرگاه اداره بنادر و دریانوردیبالگرد آدرس دقیق موقعیت اقتصادی و گردشگری بندرلنگه؟ خیلی معنی دار است!
هندسه فضائی شهر بندرلنگه
 بار این بالگرد روی تیرهای فرود آن است به معنای اینکه اقتصاد شهر روی دریا و گمرک باید باشد.موقعیت اقتصادی و گردشگری را روی کابین خلبان و تیرهای فرود بالگرد بگذاریم.بار ترافیکی اتاق خلبان و تیرهای فرود بالگرد را کاهش دهیم.بار گردشگری اتاق خلبان و تیرهای فرود بالگرد را افزایش دهیم.محلات بندرلنگه در این نقطه با نگاه گردشگری رونق بخشیم.ساحل پشت آب شیرین کن برای شرایط گردشگری فراهم کنیم.دو بندرگاه بندرلنگه و کنگ با جاده ساحلی مشترک زمینه گردشگری به طول 15 کیلومتر تا پلیس راه فراهم آوریم.نوسازی و شهر جدید را از کابین خلبان به سمت  ُدم بالگرد انتقال دهیم. با ایجاد جاده کمربندی، بارترافیکی حمل و نقل بین شهری، کاهش می‌یابد و موقعیت تجاری و اقتصادی جدید ایجاد می‌گردد. بندرلنگه با اجرای این پلان، از شهر خدماتی به جزایر، تبدیل به یک شهر تجاری-گردشگری میشود
هندسه فضائی شهر بندرلنگه
 4 راهبرد برای داشتن شهرداری قویتدوین راهکارهای درآمد زائی و توانمند سازی مدیریت شهری به کمک شورای شهر، معتمدین و فعالین اقتصادیاصلاح و بهبود ساختار اداری- مالی شهرداری بندرلنگهاجرای عملیات عمرانی، خدماتی، فرهنگی،گردشگردی و ...مطالعه جامع از درآمدها و هزینه های شهرداری و اقتصاد شهری بندرلنگه
راهبرد مدیریت شهری بندرلنگه
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر