ORCID iD iconhttps://orcid.org/0000-0001-5448-1100
menusearch
abdolhamiddelshad.ir

شهردار بندرلنگه انتخاب شد و فصل جدیدی از همکاری ها آغاز می‌شود

۱۴۰۰/۶/۵ جمعه
(0)
(0)
شهردار بندرلنگه انتخاب شد و فصل جدیدی از همکاری ها آغاز می‌شود
شهردار بندرلنگه انتخاب شد و فصل جدیدی از همکاری ها آغاز می‌شود

شهردار بندرلنگه انتخاب شد و فصل جدیدی از همکاری ها برای ساختن شهری برخوردار آغاز می‌شود.

📚 عبدالحمید دلشاد

در یک جمع بندی و تفسیر آنچه که از کارزار انتخابات شورای شهر، هیات رئیسه و انتخاب شهردارحاصل شد در چهار مقوله ارائه می‌گردد:

✅ 1- تبریک و همکاری:
عرض تبریک خدمت جناب آقای فرهمند نیا و آرزوی توفیق هر چه بیشتر برای نهاد اجتماعی شورای اسلامی شهر بندرلنگه دارم. امیدوارم فصل نوینی از ارائه خدمات به شهروندان بندرلنگه با کمک و همراهی همه اقشار جامعه فراهم گردد.

 

✅ 2- مروری بر آنچه حادث شد:
طبیعی است که برای هر انتخاب، کنشی وجود دارد لذا اینجانب در زمان انتخابات و بعد از آن برای ایجاد روح و پویایی کار اجتماعی در قالب یک دیالوگ حرفه ای و با طرح مقالات علمی و نیز ارائه برنامه مدیریت شهری (بیش از 800 ساعت مطالعه در 4 ماه) که در سایت شخص ام بارگذاری و در اختیار رسانه ها قرار گرفت، سعی در بارور نمودن این نهاد قدرتمند اجتماعی شد. از طرفی تلنگری به ظرفیت و توانایی شورای شهر به عنوان یک دانشگاهی که در مسائل پیچیده اجتماعی سعی در حضور معنادار داشته، مورد انتظار جامعه بود تا در ابتدای راه، ظرفیت نهاد اجتماعی شورای شهراز بُعد شهروندان و نیز جامعه نخبگان و ظرفیت خاموش مورد تحلیل و با کارکرد اجتماعی تجمیع گردد.

 

✅ 3- وقایع نگاری برای آیندگان:

وقایع نگاری و تهیه سند رویدادهای می‌تواند در آینده به استنتاج ها کمک کند. از ادوار گذشته سند مکتوب و یا تحلیل جامعه شناسی در مورد انتخابات های 5 دوره شورای اسلامی شهر و انتخاب شهردار بندرلنگه وجود ندارد و از دانشگاهیان و بویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای درس پایان نامه و رساله موارد تحلیلی مورد انتظار است. در اینجا برای وقایع نگاری انتخاب ها، نتایج دو رویداد مهم در سال 1400 بطور مختصر ارزیابی می‌گردد:

الف) رویداد انتخابات شورای شهر:

برای ثبت واقعه تاریخی انتخابات شورای شهر بندرلنگه، می‌توان گفت که مردم با بی تفاوتی اجتماعی در این دوره مواجه شده بودند که محصول انتخابات، بنظر تفاوتی نسبت به ادوار گذشته نداشته و تغییری مشاهده نشده است. از طرفی ائتلاف، معنای جدی در فعالیت اجتماعی در شهر بندرلنگه به خود نگرفته و اگرچه سعی شد که محله، قوم و … را از بدنه اجتماعی آن در انتخاب ها کاهش دهیم، که تا حدودی نتیجه حاصل شد. البته در ارتقاء نژاد شورای شهر از طرف جامعه مدنی شهر بندرلنگه، فعالیتی چشمگیر در مطالبات و در رفتار های فرایند انتخاب شهردار ملموس نبود ولی شهروندان بندرلنگه در شاخص نظاره گری خاموش و رصد در شبکه‌های اجتماعی، در سطح خوب ارزیابی می‌گردند.

ب) رویداد انتخاب شهردار بندرلنگه توسط اعضای شورا:

بطور کلی فراخوان و فرایند انتخاب شهردار بندرلنگه، به دلایل عدم شفافیت در ارائه شاخص ها و نیز ملاک های تصمیم گیری از سوی شورای شهر در خوشبینانه ترین حالت در سطح ضعیف (در مقیاس 5 تایی خیلی ضعیف، ضعیف، متوسط، خوب و خیلی خوب) ارزیابی می‌گردد. بنظر با توجه به انتخاب سرپرست شهرداری و فرصت سه ماهه، می‌توانست با بکارگیری علوم مدیریت این کارزار به هیجان و ثروت اجتماعی تبدیل گردد. لذا متاثر از نهادهای بالادستی و عدم بینش جامعه شناسی محیطی و تاب آوری شورای شهر بندرلنگه همین اندازه در توان جمعی اعضاء و ظرفیت های شهری که از حزب، گروه و ائتلاف برخوردار نیست، بیشتر مورد انتظار نبود.

 

 

✅ 4- آنچه مورد انتظار است:
امیدوارم با توجه به دانش تولید شده در حوزه مدیریت شهری که چند جانبه و چند وجهی است با استفاده از همه ظرفیت های علمی و عناصر و مولفه های توسعه، توجه جدی شود تا مجموعه شورای شهر و شهرداری بتوانند همه خوشه های اجتماعی با ظرافت به گرد هم جمع نمایند و با توجه به عناصر منفعت طلب در محیط پیرامونی پست اجتماعی و سیاسی، شرایط بهتری رقم زده شود.
بدوا از شورای شهر و شهردار منتخب، ارائه راهبرد و برنامه مدیریت شهری مورد انتظار است تا در پایان دوره با عملکردها تطبیق داده شود و میزان شکاف بین برنامه و عملکرد بررسی گردد.

www.AbdolhamidDelshad.ir

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

1 نظر