ORCID iD iconhttps://orcid.org/0000-0001-5448-1100
menusearch
abdolhamiddelshad.ir

شورای شهر بندرلنگه پاکت سوم را هم گشود!!!

۱۳۹۹/۴/۲۷ جمعه
(0)
(0)
شورای شهر بندرلنگه پاکت سوم را هم گشود!!!
شورای شهر بندرلنگه پاکت سوم را هم گشود!!!

*شورای شهر بندرلنگه پاکت سوم را هم گشود!!!*

 

📚 *دکتر عبدالحمید دلشاد*

 

مقدمه:انتخاب مدیران ادارات و سازمانها در بعضی از استانها و شهرهای کشور، گاها نه براساس دانش سازمان یافته، تجارب علمی و نه هم براساس حداقل شمه مدیریت تربیت یافته از سرمایه اجتماعی انجام می‌شود. این مدیران براساس ظرفیت های انتخابات و یا انتصاب توسط دولت ها با چاشنی سفارش، این امر مهم را عهده دار می‌شوند. براساس نظر اندیشمندان علوم مدیریت، ریشه همه مشکلات کشور، به انتخاب ها و تصمیم گیری های مدیران مربوط است و تصمیم های غیر حرفه ای، لزوما به پای ناکارآمدی دولت ها و یا *ناباروری سرمایه اجتماعی* منظور می‌شود!!

 

یک تمثیل مدیریتی:به نقل از ادام اسمیت که می‌گوید، وقتی مدیری می‌خواست صندلی ریاست را به رئیس دیگری واگذار نماید، سه پاکت برای رئیس جدید آماده و به رئیس جدید توصیه می‌کند که در موقع بروز مشکل در سازمان، به ترتیب سراغ پاکت اول برو و راه حل مساله در پاکت ها ارائه کردم!!

 

اکنون رئیس بر مسند قدرت نشست و در ماههای اول با ملاقات ها و چالش های قبلی و گاها هم با دیدن مسئولین بالا دستی نظیر استاندار و... گذران زمان و خوراک چرب و نرم رسانه ها می‌نماید، تا اینکه تب بازدیدها فرو می‌نشیند و مسئله ها از زیر میز، به روی میز آقای رئیس بالا می‌آید!! حالا رئیسی که از دانش علمی و تجربی مدیریتی برخوردار نباشد، طبیعی است که بی اطلاع از وظائف و مسئولیت های سازمان، به دنبال راه حل های خلق الساعه (پاکت ها و توصیه ها و...)  خواهد رفت!! لذا آقای رئیس ما هم با روبرو شدن با مسئله ها و مشکلات، به یاد پاکت اول خواهد افتاد!!

 

لطفا بیایید؛ من و شما شهروند گرانقدر و آقای رئیس از پاکت اول تا پاکت سوم، شروع به باز کردن آن نمائیم!!!*

 

پاکت اول: آقای رئیس سلام؛ همه کارکنان را به یک جلسه کنید و هر چی می‌توانید در مورد رئیس قبلی حرف های ناثواب بزنید و تمام تقصیرها را به گردن اون بندازید! در این صورت کارکنان پیش خود می‌گویند، حق با رئیس است و او راست می‌گوید!! بنابراین مشکل سازمان شما برای مدتی بنظر حل خواهد شد.

 

بعد از چند مدت، مجددا نارضایتی در سازمان ایجاد شد و اقای رئیس مجددا یاد پاکت دوم افتاد و بی صبرانه سراغ پاکت دوم رفت!!

 

پاکت دوم: آقای رئیس سلام، اصلا نگران نباش!! همه رو مجددا به جلسه دعوت کن و به کارکنان قول و وعده بدهید که مثلا حقوق پرداخت می‌کنم! اضافه کار و کارانه پرداخت میکنم! وام مسکن برای پرسنل، ویلای شمال و ...!! با این وعده ها جو آرام و مشکل ظاهرا حل خواهد شد. لذا آقای رئیس از اینکه توانسته مسئله را حل کند، خوشحال است و می‌گوید: دم مدیر قبلی گرم که این پاکت ها برام گذاشته و اگر این پاکت ها نبود، الان کلی مشکل داشتم!!!

 

همه چیز تا چند ماه با سکوت پیش رفت تا اینکه مجددا سازمان ناآرام شد!! و آقای رئیس به یاد پاکت سوم افتاد این بار با سرعت و سراسیمه، پاکت سوم را گشود!!!

 

پاکت سوم: آقای رئیس سلام، خوشحالم که به سرعت در عرض چند ماه، سراغ پاکت سوم اومدی!!!

 

آقای رئیس!! برو سه پاکت آماده کن، بذار تو گاوصندوق برای رئیس بعدی!!! شما متاسفانه همه فرصت ها را از دست دادی!!

 

نتیجه گیری:براساس پیمایش علمی از توفیقات شورای شهر بندرلنگه و مطالعه میدانی و...  بنظر می‌رسد شورای شهر بندرلنگه، *پاکت سوم* را شتابزده باز کرده است!!! *به پایان می‌رسد این دفتر، ولی خوشحال نباشید، حکایت همچنان باقی است!!

 

http://AbdolhamidDelshad.ir

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر