ORCID iD iconhttps://orcid.org/0000-0001-5448-1100
menusearch
abdolhamiddelshad.ir

آرشیو اخبار صفحه سه

مصاحبه اختصاصی خبرنگار تابناک با دکتر عبدالحمید دلشاد، کاندیدای مجلس یازدهم حوزه انتخابیه مرکز استان هرمزگان مصاحبه اختصاصی خبرنگار تابناک با دکتر عبدالحمید دلشاد، کاندیدای مجلس یازدهم حوزه انتخابیه مرکز استان هرمزگان اگرچه قانونگذاری و اجرای برنامه و از طرفی آمایش و اسناد بالادستی، روی خوشی ندارد، ناچارا برای ورود به این حوزه با دیپلماسی و پیوند موضوعات اجتماعی و سیاسی باید، این شکاف کمتر و اصلاح گردد. ورود دانشگاهیان به این صحنه های گاها غیر فرایندی، سخت است، ناگزیر به ورود به این صحنه سیاسی پارلمانی شدم تا شاید چنانچه در این فرایندهای صلاحیت ها، گذر کنم، ورود معناداری به این حوزه از حیث وظائف نمایندگی داشته باشم، یا که نه در کنار دوستان، تائید صلاحیت شده ها به کاهش این شکاف عمیق در حد توان خودم، به عنوان یک شهروند با تعهد و مسئولیت اجتماعی کمک نمایم. یکشنبه هفدهم آذر ۹۸ مقاله شناسایی ابعاد و مولفه های عملکردی نمایندگان مجلس شورای اسلامی (مطالعه موردی: مجلس دهم استان هرمزگان) مقاله شناسایی ابعاد و مولفه های عملکردی نمایندگان مجلس شورای اسلامی (مطالعه موردی: مجلس دهم استان هرمزگان) این پژوهش با هدف شناسایی ابعاد و مولفه های عملکردی نمایندگان مجلس شورای اسلامی انجام شده است که با مطالعه کتابخانه ای و مصاحبه نیمه ساختارمند با خبرگان اجتماعی (20 نفر) مبتنی بر معیار منجر به استخراج دو بُعد (بُعد ایفای نقش و مسئولیت نماینده مجلس و بُعد شایستگی حرفه ای) و 5 مولفه (مولفه قانونگذاری؛ مولفه نظارت؛ مولفه نگرش، اطلاعات، دانش و خرد؛ مولفه شهروند مسئول و تعهد اجتماعی و مولفه مدیریت و رهبری حرفه ای) و 19 شاخص گردید و با استفاده از پرسشنامه اول، حاصل نظرات 50 نفر از خبرگان و آزمون آماری دو جمله ای مورد تائید و ابعاد و مولفه های مستخرج، مبنای تهیه پرسشنامه ارزشیابی عملکرد نمایندگان مجلس دهم استان هرمزگان قرار گرفت. یکشنبه دهم آذر ۹۸ کتاب کتاب "به سوی رهبری دانشگاهی بازار محور" تالیف دکتر عبدالحمید دلشاد به چاپ رسید کتاب "به سوی رهبری دانشگاهی بازار محور" تالیف دکتر عبدالحمید دلشاد به چاپ رسید
این مشتمل بر 12 بخش و 27 فصل است
این کتاب در سایت دانایونی قابل دسترس علاقمندان است. www.DanaUni.ir
جمعه بیست و پنجم مرداد ۹۸
پژوهش های معنی دارِ دانشگاهی در حوزه انتخابات بسیار کمرنگ است! پژوهش های معنی دارِ دانشگاهی در حوزه انتخابات بسیار کمرنگ است! مجلس مرکز تصمیم سازی برای کشور است که حق تعیین سرنوشت مردم طبق مواد قانون اساسی در انتخابات بدست خود مردم رقم می‌خورد. به دلیل اینکه سال ۱۳۹۸، سال پایانی مجلس دهم است و در پایان سال با انتخابات مجلس یازدهم مواجه هستیم برای درک درست و شیوه کیفیت عملکرد نمایندگان مجلس در استان هرمزگان، مردم نیازمند شناخت بهتر از نخبگان سیاسی (نمایندگان مجلس) را دارند.

به گزارش بستک نیوز، مجلس مرکز تصمیم سازی برای کشور است که حق تعیین سرنوشت مردم طبق مواد قانون اساسی در انتخابات بدست خود مردم رقم می‌خورد. به دلیل اینکه سال ۱۳۹۸، سال پایانی مجلس دهم است و در پایان سال با انتخابات مجلس یازدهم مواجه هستیم برای درک درست و شیوه کیفیت عملکرد نمایندگان مجلس در استان هرمزگان، مردم نیازمند شناخت بهتر از نخبگان سیاسی (نمایندگان مجلس) را دارند که وظیفه قانونگذاری و نظارت بر امور کشور را بعهده دارند، و باید میزان عملکرد نخبگان سیاسی-اجتماعی به طریق علمی، پژوهشی و دانشگاهی همراه با متدهای علمی روز دنیا و نه عامیانه مورد ارزیابی قرار گیرد.

در همین راستا به سراغ دکتر عبدالحمید دلشاد از پژوهشگران حوزه سیاسی اجتماعی غرب هرمزگان رفتیم تا با توجه به اینکه ایشان در حوزه اجتماعی تالیفاتی دارند و همچنین در حال تدوین مقاله ارزیابی عملکرد نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی استان هرمزگان می‌باشند، از نزدیک در یک گفتمان خودمانی با دیدگاههای ایشان آشنا شویم.
چهارشنبه دوم مرداد ۹۸
کتاب ابرتغییرات جهان در سال 2050 (ترجمه و تالیف دکتر عبدالحمید دلشاد) کتاب ابرتغییرات جهان در سال 2050 (ترجمه و تالیف دکتر عبدالحمید دلشاد) کتاب ابر تغییرات جهان در سال 2050 (MegaChange 2050 ) تالیف دکتر عبدالحمید دلشاد و دکتر محمد ولایتی در حوزه آینده پژوهی در 21 بخش و 400 صفحه با عناوین ذیل به چاپ رسید. پنج شنبه سیزدهم تیر ۹۸